Mucsányiné Palotás Edna
fejlesztő pedagógus, alapozó- és NILD terapeuta
 |
„Szent kincs a gyermek teste, lelke, Szeretni kell azt melegen, És fölnevelni féltő gonddal,
Hogy tiszta, jó, erős legyen!”
Mint fejlesztő pedagógus és 4 gyermek édesanyja tudom, hogy minden gyermek kincs. Sok-
sok értékkel.
Körülöttünk a világ egyre markánsabban változik. A globalizációs folyamatok, a média
agresszív hatásai, az elidegenedés mind arra mutatnak, hogy gyermekeinknek egy sok
szempontból új világban kell megállni a helyüket, ahol a követelmények óriásiak. Nem csoda,
hogy az elmúlt években megnőtt a különféle problémákkal küzdő, segítséget igénylő
gyermekek száma.
Fő feladatomnak a gyermeki személyiség egyéni kibontakoztatását tartom a lehetőségek,
adottságok szerint.
Egyéni és kis csoportos fejlesztést végzek. Óvodáskorú tanítványaim iskola éretlen, diszlexia
veszélyeztetett, megkésett beszédfejlődésű, mozgás éretlen, figyelemzavaros, viselkedés
problémás, hiperaktív vagy „lelassult” gyermekek.
A kisiskolások között legtöbb a diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás, figyelemzavaros vagy
hiperaktív tanuló, de van, akinek artikulációs zavara, mentális deficitje van.
Foglalkozásaim 60 percesek, személyre szabottak. Egyéb általános módszerek mellett a
Nild és az Alapozó idegrendszeri fejlesztést alkalmazom. Megkeresem azt a
képességszintet, ahol a gyermek jól teljesít, és erre építek.
A fejlesztést felmérés előzi meg, melyről a szülőt/ szülőket a vizsgálat végén személyesen
tájékoztatom. Az órán váltakozva jelennek meg a mozgásos és az ülő, kognitív feladatok.
Nagy hangsúlyt fektetek a ritmusosságra, ami a magyar nyelv helyes elsajátításának
lételeme, a finom motorikára, amely az írás oktatás, rajzolás elengedhetetlen feltétele, és a
helyes logikai gondolkodás kialakítására.
Az óráimat sok beszéddel, mondókával, énekkel tarkítom.
|