FELNŐTTEKNEK

online konzultáció

GYEREKEKNEK

Szerémi Andrea
klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus, analitikusan orientált gyermekterapeuta





Már gimnazista koromban az érdeklődésem a pszichológia felé fordult, akkoriban határoztam el azt is, hogy legszívesebben gyerekekkel és fiatalokkal foglalkoznék.
Szerencsésnek érzem magam, hogy lehetőségem adatott ebben az irányban képződni.
Tanulmányaimat annak érdekében folytattam és folytatom, hogy szakmai kíváncsiságomat kielégítve mind több ismeretet és tapasztalatot szerezhessek a gyerekekkel és a szülőkkel való céltudatos és örömteli közös munkához.
Több módszerben képződtem, munkamódszerem irányultsága azonban dominánsan analitikusan orientált módszeren alapul. Ennek lényege, hogy igyekszem feltérképezni és a szülőkkel/gyerekekkel együtt jobban megérteni a nehézségek mögött rejlő összefüggéseket, dinamikákat.
Hiszem, hogy a pszichológiai és terápiás munka partneri együttműködésen alapul mind a gyermekkel, mind a szülővel és az előrejutás ennek a közös munkának az eredményeként tud megvalósulni.
Ehhez a közös munkához igyekszem elfogadó légkört teremteni, ahol mind a szülő, mind a gyermek biztonságban érezheti magát és az ítélkezéstől való félelem nélkül szóbahozhat nehéz élményeket, vagy gyengeségeket is.
    Hozzám fordulhat, ha:

  • várandósságával, gyermeke születésével járó, élethelyzete megváltozásából adódó nehézségeket tapasztal,
  • csecsemőkori, hosszabb ideig fennálló, szervi okokkal nem magyarázható problémák (pl. indokolatlan sírósság, a megnyugtatás nehézsége) jelentkeznek gyermekénél,
  • fokozott szorongást, félelmet észlel gyermekénél bizonyos dolgoktól,
  • az evés/etetés során ( pl. a táplálkozás elutasításával járó) problémákat észlel,
  • alvási/altatási nehézségeik vannak,
  • szobatisztasággal kapcsolatos problémák merünek fel,
  • leválási, szeparációs nehézségek lépnek fel,
  • beilleszkedési problémák, kapcsolatteremtési nehézség jelentkezik gyermekénél,
  • magatartási problémák jelentkeznek gyermekével kapcsolatban,
  • gyermeke pszichoszomatikus tünetekre ( pl. hasfájás, fejfájás, hányinger) panaszkodik, melynek hátterében szervi okok nem állnak fenn,
  • teljesítményzavarra, teljesítménygátlásra gyanakszik gyermekénél (pl. retteg a feleléstől és tudásánál jelentősen rosszabbul teljesít ezekben a helyzetekben),
  • hangulati problémákat sejt gyermekénél,
  • gyermekének önértékelési problémái vannak,
  • serdülőkorú gyermeke esetében identitás-krízissel, felnőtté válással, függetlenedési törekvésekkel összefüggő problémák lépnek fel,
  • szeretné, ha gyermeke önismerete, önbizalma erősödne,
  • nehézséget okozó kritikus élethelyzeteket élnek meg (pl. szülők válása, fontos személy elvesztése/halála, testvér születése),
  • illetve, ha bármilyen olyan tünetet tapasztal gyermeke érzelmi fejlődésével, magatartásával kapcsolatban, mely úgy érzi eltér az átlagostól és aggodalommal tölti el.